reklama

Boj takmer o prežitie

Niekoľko rád, ako prežiť týždeň bez manželky, bez ujmy na zdraví, bez strát na životoch a relatívne aj v psychickej pohode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Minulý týždeň som prežil bez manželky, ktorá bola študijne v Bratislave. Starostlivosť o deti a o chod domácnosti bola na mojich pleciach. Mal som už skúsenosti s jej krátkodobou neprítomnosťou (max. 2 dňovou), a preto som si veril. Pre istotu som však jedno z troch detí „odložil“ k svokrovcom, čo sa neskôr ukázalo ako veľmi prezieravý ťah. Týždeň som prežil, ale boli to nervy. Získal som však veľmi cenné skúsenosti. Tu sú:

1. VSTÁVANIE Vstaňte skôr, ako ste zvyknutí. Ak stačí vašej manželke vstať o 6:45 a všetko (budenie, obliekanie, príprava raňajok, vypravenie detí) do 7:20 stihne, nie je isté, že to v rovnakom čase stihnete aj vy. Aspoň v prvé dni vstaňte o 6:00.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. KUCHYŇA Trvajte na tom, aby vám manželka pred svojím odchodom urobila presný zoznam umiestnenia kuchynských potrieb. Naivne som si myslel, že viem, kde sa čo v našej domácnosti nachádza. Až do chvíle, kým som nepotreboval ručný mixér a waflovač. Ak si neviete poradiť, deti vám pomôžu – majú veľmi dobrý prehľad o tom, kde sa jednotlivé spotrebiče nachádzajú. Pre potraviny platí to isté, s malým rozdielom – deti nevedia, kde je cesnak a cibuľa. Alebo to len taja.

3. POKRMY Nepochybujem, že jedlo pripraviť viete. Určite ale netušíte, koľko deťom trvá, kým to ktoré jedlo skonzumujú. Časy sa môžu veľmi líšiť (kaša 3 minúty, chlieb s medom 4 minúty, zeleninový šalát 45 minút) „Rýchlokonzumovateľné“ jedlá im pripravujte výhradne ráno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. RAŇAJKY Počítajte s tým, že vy sa naraňajkovať nestihnete. Budete sa musieť venovať iným činnostiam – príprava a balenie desiaty, obliekanie seba, popoháňanie detí, hľadanie šálov a rukavíc.

5. ÚČES Absolvujte kadernícky rýchlokurz. Mali by ste byť schopní dievčenské vlasy aspoň rozčesať a zopnúť do vrkoča. Aj zdanlivo jednoduchá činnosti môžu ráno trvať celú večnosť.

6. OBLEČENIE Trvajte na tom, aby manželka jasne roztriedila detské oblečenie na „domáce“, „na von“ a „do školy“. Často sú medzi jednotlivými kusmi oblečenia veľmi malé rozdiely. Deti vám nepomôžu – oblečenie triedia na páči, nepáči. Nesnažte sa im oblečenie vnucovať. Ak si ho deti obliecť nechcú, nemusí to byť spôsobené ich tvrdohlavosťou. Možno práve obliekate chlapca do roláku o hlavu menšej sestričky. Aj tu je pomoc ľahká – spoľahnite sa na deti. Svoje oblečenie si spravidla poznajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7. RIAD Umývajte ho priebežne. Nespoliehajte sa, že vytiahnete z kredenca vždy čistý. Po troch dňoch miniete aj misky a malé lyžičky. Zaschnutý riad sa umýva oveľa ťažšie.

8. POKYNY Deti potrebujú jasné pokyny. Nemyslite si, že chápu, čo im hovoríte. Len sa tak tvária. Keď poviete „Čakaj ma v škole, prídem pre teba,“ trvajte na tom, aby vám to dieťa zopakovalo – najlepšie v prvej osobe. teda: „Budem čakať v škole, prídeš pre mňa.“ Inak sa môže stať, že rozumelo: „Nečakaj v škole, neprídem.“

9. KAMARÁTI Trvajte na tom, aby ste dostali presný zoznam všetkých spolužiakov a kamarátov vašich detí. Ak na vás dieťa v škole nečaká a nie je ani doma, môže ísť a) o únos a najbližší telefonát vám oznámi výšku výkupného, b) následky autohavárie a dieťa leží v nemocnici v hlbokej kóme, alebo c) dieťa je u kamaráta, ktorý sa však vo vašom zozname nenachádza. Ja som dcéru zúfalo hľadal hodinu a pol. Nenašiel som. Prišla sama. Bola „u Nikolky“. U ktorej? Ťažko povedať, priezvisko nevedela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10. UPRATOVANIE Nenechávajte si ho na poslednú chvíľu. Manželka prišla hodinu po tom, čo sa mi podarilo nájsť dcéru. Za hodinu nestihnete upratať týždenný neporiadok. To dokáže len vaša manželka.

Na záver chcem poďakovať svojej manželke za tých tisíc malých i veľkých vecí, ktoré dokáže každý deň urobiť. S láskou, ľahkosťou a dokonalosťou. Ďalšie skúšky bude mať v máji.

Miroslav Danihel

Miroslav Danihel

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa byť dobrým manželom a otcom. Niekedy to ide viac, niekedy menej... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu